StrongFit

A rendszert Julien Pineau dolgozta ki, látván, hogy az erősportokban milyen hiányosságokkal küzdenek, hogyan lehetne a sérüléseket minimálisra csökkenteni, az edzésterhelést illetve a fejlődést a maximumra fokozni.

Izomláncok

Az emberi mozgásban 2 jól elválasztható izomláncot különböztetünk meg. A belső- és a külső izomláncot (belső sárga, külső piros). Ezek együttes működésükkel erőt és ízületi stabilitást generálnak.

Minden mozgásban részt vesz mindkét izomlánc, de a céltól függően az egyik mindig dominálni fog a teljes testünkben. Ha például az altestünkben egyik a felső testünkben a másik lenne aktívabb akkor kettépattannánk, mint egy ropi. Egyik sem fontosabb, mint a másik. Ezt úgy értem, hogy lényegtelen melyik van az adott mozgásban domináns szerepben, a másik is aktív lesz, hogy ellentartást biztosítson.

További különbségek még, hogy a belső láncot a ciklikus mozgásokra használjuk (pl.: futás, biciklizés, unilaterális feladatok) a külső láncot pedig aciklikus, robbanékony mozgásoknál (pl.: Sumo deadlift, Anderson guggolás).

Nagy előnyük ezeknek a láncoknak, hogy ha egyszer megérezzük, hogyan is működnek együtt a bennük elhelyezkedő izmok, minden további mozgástanulás leegyszerűsödik, hiszen minden emberi mozgás erre a két láncra épül. Sőt! A két izomlánc szoros kapcsolatban áll a paraszimpatikus és szimpatikus idegrendszereinkkel, így a megfelelő láncok aktivizálásával bizonyos célzott állapotokat tudunk elérni.

Gyere és tanuld meg élesben is, hogyan tudod a mozgásgyakorlásodat egy tudatosabb szintre emelni.

 

Filogenetikus hierarchia

Az az időrendi sorrend, ami alapján az idegrendszerünk az evolúció során kialakult. A világi behatásokra a testünk stresszválasszal reagál. Ezeknek a mértékétől függően a következőkön halad végig az autonóm idegrendszer:

  • Flow: a legújabb idegrendszerünk, amiben képesek vagyunk regenerálódni, kapcsolódni, szocializálódni és játszani (myelinizált vagus köteg)

  • Fight: a szimpatikus idegrendszerünk első fázisa, ahol szeretnénk és képesek is vagyunk megküzdeni egy adott szituációval

  • Flight: ha kifutunk a megküzdéshez szükséges energiából vagy nincs hozzá kedvünk, akkor a feladattól való menekülést választjuk, mint megoldást

  • Freeze: ha behatás mértéke olyan nagyra nő, hogy azt direkt életünkre veszélyesnek ítéljük meg, akkor lép be a legősibb része a paraszimpatikus pályának (nem myelinizált vagus köteg). Ez mintegy lefagyasztja a motorikus és egyéb képességeinket és egy deasszociatív állapotba tolja el az elménket, hogy mint hüllő őseink, egy tetszhalott állapotban vészeljük át a helyzetet

Az edzések alkalmával ezeken az idegrendszeri állapotokon megyünk végig, hogy 1. mindegyik része a vegetatív idegrendszerünknek meg legyen edzve, 2. mindegyik állapotból kiégessük az ott felgyülemlett energiákat. Így edzéskereteken belül fel tudod ismerni azt, hogy milyen idegrendszeri állapotban vagy éppen, ennek mik a jellemzői, előnyei, és ezután a mindennapi életben az elédkerülő feladatoknak megfelelő állapotot tudsz előidézni. Egy ilyen edzés végén a kör bezárul és egy kiegyensúlyozott, szocializálódásra képes és vágyó állapotba kerülsz. Az ideges megnyugszik, a befordult kinyílik, a dühöngő megbékél.

Módszer

  1. Ingyenes beszélgetés, célok meghatározása

  2. Felmérés

  3. Otthoni edzés és korrekciós gyakorlatok, majd igény szerint konzultáció

  4. Edzés velem heti 2 alkalommal

Helyszín:

R-med Performance Lab
1012 Budapest, Márvány utca 17.

Bejelentkezés:

marci@njoylife.hu

 

 

 

Galéria


Kérdésed van, hogy neked való-e?

Jelentkezz egy személyes vagy skype-os ingyenes beszélgetésre, és eldöntjük!